środa, 17 maja 2017

Poezja

W imieniu Teatru Eliksir dziękuję za wspaniałe spotkanie z naszymi gryfińskimi poetami i prawdziwą ucztę duchową. Duch poezji nie ginie, czego przykładem są zarówno piszący jak i czytający poezję, których na naszym spotkaniu nie zabrakło !!!
Dziękujemy. Niech żyje poezja !!! ( Janusz Janiszewski)




W Klubie Nauczyciela odbyło się spotkanie z poezją i jej twórcami, które poprowadził Janusz Janiszewski z Gryfińskiego Domu Kultury. Poniżej prezentacja dwóch wierszy - Michała Kostki i Joanny Cichały.
MICHAŁ KOSTKA
Ars poetica
Moje wiersze kolorowe,
Zdrowe,czyste,odlotowe.
Nie przegięte,nie przygięte,
Proste, zwykłe,czasem piękne.

Piszę sobie je po słowie,
Co w nich siedzi to mam w głowie.
Czasem śmieszą, czasem nudzą,
Do refleksji czasem budzą.

Zwykłe rzeczy w nich znajdziecie,
Czy to w kraju, czy na świecie.
W piaskownicy na podwórku,
W mej lodówce lub na murku.

Słowem - co się w wokół dzieje,
Czy to warto mieć nadzieję.
Czy myślimy o miłości,
I czy słonie grają w kości?

Wiersze moje rymowane,
Piszą się właściwie same.
Rymy męskie lub ubogie,
Częstochowskie lub głębokie.

I dlatego ich czytanie,
Dozwolone jest w piżamie.
Albo nawet czytelniku,
Tak po prostu na nocniku.


JOANNA CICHAŁA
JESTEM WIERSZEM ...
Trzysetny wiersz:)
Skąd w mojej głowie wciąż tyle myśli,
które gdzieś same składają się w wiersze?
Jeszcze niedawno i nieudolnie
kreśliłam piórem trzy wersy pierwsze...

One się rodzą z wielkiej miłości -
do ciebie,poezji,życia i świata.
To los łaskawy lub nieprzychylny
moje przeżycia w rymy posplatał.

To cud największy zatrzymać myśli,
chwilę przelotną malować słowem.
Gdy kocham,marzę,gdy nie rozumiem -
w rymach znajduję duszy odnowę.

Wiersze się stały moją modlitwą,
którą odmawiam w skupieniu, ciszy.
Z najskrytszych uczuć w nich się obnażam.
Smieję się,krzyczę, gdy nikt nie słyszy.

Wiersze są moim duchowym azylem,
a w każdym z nich tkwi wspomnień okruszek.
Więc tańczę słowem, bawię się rymem.
W nich ujście natchnieniu dać muszę.

Z pachnącą kawą siadam wygodnie,
by zebrać myśli - te czyste, pierwsze ...
Słowami pieszcząc - ciebie dotykam,
bo przecież cała ... też jestem wierszem.

http://egryfino.pl/artykul/spotkanie-poetow-w-gryfinie-galeria

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz